Het versterken van weerbare scholen door het vergroten van bewustzijn, bereidheid en bekwaamheid in het onderwijs.
Neem vandaag nog contact met ons op voor ondersteuning en advies.
Soms heb je als gemeente behoefte aan gerichte ondersteuning.
Omdat je ziet dat de samenwerking tussen school en gemeente beter kan.
Omdat je te maken hebt met zorgelijke signalen of ondermijnende invloeden.
Of simpelweg omdat je structureel werk wilt maken van schoolveiligheid.
Ik help je verder. Met maatwerktrajecten en scherpe analyses afgestemd op jullie lokale situatie. Geen theoretisch verhaal, maar concrete handvatten waar je als gemeente écht mee verder kunt. Ik combineer wetenschappelijke kennis met jaren ervaring in en rondom het onderwijsveld.
Samen brengen we in kaart wat er speelt, waar kansen liggen en hoe je als gemeente effectief kunt ondersteunen. Zodat je niet afhankelijk wordt van een externe expert, maar zélf steviger komt te staan. In je rol, in je beleid én in de samenwerking met scholen en ketenpartners.

Trajecten en mogelijkheden
Van bewustwording naar actie (voor gemeenten)
Strategisch draagvlak voor schoolveiligheid
Veel gemeenten willen scholen ondersteunen in het signaleren en tegengaan van jeugdcriminaliteit en ondermijning, maar lopen tegen een belangrijke uitdaging aan: hoe zorg je voor echt draagvlak en structurele samenwerking?
Misschien herken je dit:
– Sommige scholen zien het probleem niet of voelen geen urgentie.
– Andere scholen willen wel iets doen, maar ervaren handelingsverlegenheid.
– Er is geen gezamenlijke aanpak, waardoor inspanningen versnipperd blijven.
Een effectieve strategie vraagt om meer dan alleen kennisoverdracht of losse projecten. Draagvlak ontstaat wanneer scholen niet alleen bewust zijn van de problematiek, maar ook bereid én bekwaam worden om hier iets mee te doen.
Met ‘Van bewustwording naar actie’ helpen we jou:
– Inzicht te krijgen in waar scholen écht staan op de pijlers bewustzijn, bereidheid en bekwaamheid.
– Ondersteuning te bieden die aansluit op de werkelijke behoeften van scholen – niet op aannames.
– Een gestructureerd samenwerkingsmodel op te zetten, waarin onderwijs, gemeente en ketenpartners elkaar versterken in plaats van langs elkaar heen te werken.
Wil je hier meer over weten? Neem contact op.
Consults
Er zijn flexibele trajecten beschikbaar, variërend van korte sessies (1 tot 5 keer) voor directe ondersteuning en advies, tot middellange trajecten van één of twee jaar met regelmatige begeleiding bij beleidsontwikkeling, samenwerking of interventies.
Wij geloven in het versterken van de mensen die het werk doen. In plaats van alles over te nemen, investeren we in het competent maken van professionals.
We brengen niet alleen kennis, maar ook praktische tools, handelingskaders en vertrouwen – zodat jij ook na ons vertrek weet hoe je signalen herkent, handelt en effectief samenwerkt.
Wij bouwen geen afhankelijkheid op. Wij bouwen capaciteit.
Meer weten? Neem contact op.
Mogelijke onderwerpen voor consults
– Schoolveiligheid en ondermijning
– Preventie en signalering van ondermijnende criminaliteit op school.
– Effectieve handelingsopties bij signalen van risicovol gedrag.
– Het versterken van samenwerking tussen scholen, gemeenten en andere instanties.
– Ontwikkelen en implementeren van beleid en strategieën.
– Professionele ontwikkeling van teams op het gebied van veiligheid en signalering.
Benieuwd hoe wij jouw school of organisatie kunnen ondersteunen?
Plan een gratis intakegesprek en ontdek hoe Jennifer jouw school of organisatie kan ondersteunen met maatwerkadvies en strategieën.
Wat opdrachtgevers en partners zeggen
Ontdek de ervaringen van anderen die gebruik hebben gemaakt van onze diensten: bekijk hier al onze opdrachtgevers.
Voor een indruk van de ervaringen van onze partners en opdrachtgevers, kijk verder op de aanbodpagina’s of lees een selectie hieronder.
Nico Akkermans – Beleidsontwikkelaar Jeugd en Veiligheid, Gemeente Leidschendam
Het was prettig en kundig samenwerken met Jennifer. Zij heeft op basis van haar onderzoek en ervaringen in de praktijk, onze gemeente meer verteld over criminaliteit op school en de pedagogische rol van de school daarbij. Haar bijdrage werd zeer gewaardeerd door de aanwezigen, waaronder ons bestuur en burgemeester. Het onderwerp is daardoor bij ons nog meer gaan leven.
Carolien van der Starre – Köppen – Programmamanager Preventie met Gezag en Drugscriminaliteit, Ministerie van Justitie en veiligheid
De kracht van Jennifer zit ‘m in de combinatie dat zij als criminoloog werkzaam is in het voortgezet onderwijs en zelf les geeft én promotieonderzoek doet en de link naar de wetenschap heeft wetenschap. Zij weet daarmee de werelden van veiligheid en onderwijs op een waardevolle manier aan elkaar te verbinden, wat zo belangrijk is in de opgave van Preventie met Gezag.
Marieke van Dijken – Projectleider Jonge Aanwas, Gemeente Vijfheerenland
Voor het complexe vraagstuk rond Jonge Aanwas binnen de gemeente Vijfheerenlanden heb ik Jennifer om advies gevraagd. We organiseerden samen een bijeenkomst om de samenwerking tussen onderwijs, veiligheid en zorg te versterken. Jennifer bereidde deze met veel enthousiasme en zorgvuldigheid voor, en stemde telkens goed met mij af op het doel.
Tijdens de bijeenkomst deelde zij haar promotieonderzoek en begeleidde zij het werken met casuïstiek op een deskundige en energieke manier. De betrokkenheid van de deelnemers was daardoor hoog. Haar onderzoek sluit naadloos aan op het thema, en na afloop ontving ik veel positieve reacties. Dankzij Jennifer kan ik als projectleider concrete vervolgstappen zetten in de aanpak van Jonge Aanwas.
Jouw review hier?
Neem nu contact met ons op!
